Kula Yoga

Holdbeskrivelser

Hatha Introhold

Dette Hatha yoga introhold er for dig, som er ny til yoga og ønsker en grundig introduktion til det populære træningssystem. Du bliver introduceret til de grundlæggende hatha yoga stillinger, lærer hvordan de udføres og hvilke fordele de har – både fysiske og mentale.

Derudover arbejdes der med vejrtrækningen, som er helt afgørende for din yogapraksis og dit generelle velbefindende.

Vi går også i dybden med kontrol af prana (livsenergi) ved hjælp af pranayama, som er yogaens særlige vejrtrækningsøvelser.

Vi laver en dyb og guidet afspænding hver gang og taler generelt om hvad yoga er, så du får en grundlæggende forståelse for yogaens mange aspekter samt hvordan du kan bruge de afstressende og vitaliserende teknikker i din hverdag.

Alle kan være med.

Mandage kl. 17.15-18.45.

Book her

Restorativ yoga

Dette hold er for dig, som trænger til at blive genopladt. Restorativ yoga skaber balance i nervesystemet og virker terapeutisk og healende på krop og sind. De restorative stillinger er et fantastisk redskab mod symptomer på et overbelastet nervesystem, såsom stress, angst, søvnløshed, forhøjet blodtryk og muskelspændinger.

I de restorative stillinger strækkes kroppen blidt og nænsomt, mens den er støttet op af yogaprops som bolstere, tæpper, straps og klodser for at minimere muskelspændinger og give en følelse af berøring.

Glæd dig til at mærke hvad restorativ yoga gør for din krop og dit nervesystem. Du vil ikke fortryde det. Her får du en velfortjent pause og bliver genopladt uden krav eller hensyn til verden omkring dig.

Klassen afsluttes med en dejlig vitaliserende afspænding.

Book her

Hovedstand

Hatha yoga

På vores Hatha Yoga klasser kombinerer vi det bedste fra den klassiske Hatha yoga og den moderne Hatha Yoga. Klasserne består af en indledende afspænding efterfulgt af åndedrætsarbejde, solhilsner og et mix af stående og siddende yogastillinger. Undervisningen afsluttes altid med en guidet, vitaliserende afspænding.

Dette hold er et fortsætter hold, og vi anbefaler, at du er bekendt med åndedrætsøvelser som Kapalabathi og Anuloma Viloma samt solhilsen A + C inden du starter på dette hold. Er du helt ny til yoga, anbefaler vi, at du starter på Hatha Intro, Blid Hatha, Yin Yoga, Restorativ Yoga eller deltager på en begynder workshop for at få den bedste, grundigste og sikreste start på din personlige yogapraksis.

Book her

Yoga for mænd

Yoga for mænd

Er du klar til at prøve noget nyt og udfordrende? Er du klar til at styrke dine arme, ben, mave og ryg – og på egen krop mærke hvorfor yoga p.t. er verdens hurtigst voksende træningsform? Så hop med på dette lukkede yogahold KUN for mænd.

I dette tidsrum er yogasalen lukket for kvinderne og vi åbner salen for nysgerrige mænd som ønsker at prøve kræfter med de udfordrende og styrkende stillinger.

Klassen bygges op med åndedrætsøvelser og solhilsner efterfuldt af forskellige klassiske hatha stillinger. Der afsluttes med en vitaliserende afspænding.

Underviser på forløbet er skuespiller, journalist og yogalærer Søren Vejby.

Foroverboejning

Yin yoga

Yin Yoga er en blid og meditativ yogaform – men det betyder bestemt ikke at det er kedeligt eller uden udfordring. Tværtimod. Yogaformen er udviklet af Paul Grilley og kombinerer visdom fra Taoisme og Traditionel Kinesisk Medicin med den indiske yogafilosofi.

I Yin yoga er det primære fokus på at strække og smidiggøre kroppens fascia/bindevæv og led, hvilket er et fantastisk supplement til andre yogaformer, hvor der primært arbejdes med musklerne. En Yin klasse består primært af passive stillinger som holdes i længere tid, så der er tid til at lade tyngdekraften arbejde og smelte ind i stillingerne og oplevelsen.

Book her

Hatha Flow

Hatha Flow

Hatha Flow er en fysisk udfordrende og dynamisk yoga form. Den tager udgangspunkt i traditionelle hatha stillinger og udføres i sammensatte sekvenser med et element af flow og kreativitet. I hatha Flow er der sjældent pause undervejs, og det vedvarende fokus på åndedrættet og bevægelsen mellem stillingerne vil, udover at udfordre dig fysisk også medføre et klart og roligt sind.

Hatha Flow klasserne har skiftende fokus, temaer og sekvenser og er derfor sjældent helt ens, men vil alligevel opleves med en hvis genkendelighed undervejs.

Klasserne undervises i et tempo, som giver plads til et roligt åndedræt samt fornuftigt alignment – og kan også indeholde pranayama/vejrtrækningøvelser samt kortere meditationer.

Book her

Ashtanga

Ashtanga yoga

Ashtanga Yoga er den mest fysisk krævende yoga form, af de traditionelle tilgange og giver masser af styrke, fleksibilitet og udholdenhed.

Ashtanga Yoga er en dynamisk yogaform ligesom Vinyasa, men til forskel fra Vinyasa hvor sekvenserne er sammensat forskelligt fra klasse til klasse, så er opbygningen af en Ashtanga klasse altid ens.

Det er derfor altid den samme serie af udfordrende stillinger du kommer igennem og de udføres i samme rækkefølge hver gang. På KULA YOGA´s Ashtanga klasser tages der udgangspunkt i primary series og hver undervisningsgang starter med et par minutters vejtrækningsøvelser.

Book her

Mor/baby yoga

YOJO babyhold

Dette hold er til dig, der bor i Storkøbenhavn og gerne vil mødes med andre nybagte mødre én gang om ugen, lave dejlig efterfødselsyoga og have undervisning af en erfaren jordemoder i babymassage, babysprog, søvn, små børns sygdom og meget mere.

Så snart du tilmelder dig, får du adgang til vores YOJO baby online univers, så du stille og roligt kan kickstarte forbindelsen til dit åndedræt og din krop hjemme på stuegulvet og søge råd og ekspert-viden i vores opslagsværk, der guider dig godt ind i moderskabet.

Læs mere og tilmeld: https://yojo.dk/yojo-baby/

Gravid Yoga

YOJO gravid

Kom i dit livs fødeform med gravidyogalærer Mie Vibe Fjelstrup og erfaren jordemoder Lykke Dyrvig Thomsen. Vi glæder os til at byde dig velkommen til YOJO gravidyoga og fødselsforberedelse med høj faglighed og dybdegående undervisning i en varm og tryg atmosfære her hos Kula Yoga.

Læs mere og tilmeld: https://yojo.dk/yojo-gravid-vaerloese/