Hold beskrivelser2019-05-16T14:09:59+00:00

Holdbeskrivelser

Blid Hatha / begynder

Dette hold er for alle og kræver ikke forudgående kendskab til yoga. Alle kan være med, både seniorer, gravide og begyndere. Holdet tager udgangspunkt i de siddende og liggende hatha stillinger og de vitaliserende åndedrætsøvelser, men udelader de mere krævende og dynamiske sekvenser som solhilsner og hovedstand.

Blid hatha er et hold, hvor kroppen arbejdes i gennem i et roligt tempo, og der afsluttes med en dejlig lang afspænding som efterlader dig vitaliseret og genopladt.

Tirsdag kl. 17.30-18.45.

Book her

Er du ikke allerede medlem, kan du se priser og tilmelde dig her

Hovedstand

Hatha yoga

Hatha Yoga klasserne hos KULA YOGA bygger på Sivananda Vedante filosofien og den klassiske og traditionelle hatha yogadisciplin, som blev videreført af Swami Sivananda (1887-1963) og Swami Vishnu-devananda (1927-1993).

Undervisningen foregår, som den har gjort i århundreder i Himalaya-bjergene omkring Rishikesh, og består af indledende afspænding efterfulgt af åndedrætsøvelser, solhilsner og et mix af udfordrende siddende og stående stillinger. Undervisningen afsluttes altid med en guidet, vitaliserende afspænding.

Der lægges stor vægt på individuelle behov/skader og alle niveauer er velkomne på de ugentlige hold. Er du helt ny til yoga anbefaler vi, at du starter på Hatha begynder eller deltager på en begynder workshop for at få den bedste, grundigste og sikreste start på din personlige yogapraksis.

Mandag kl. 19.00-20.30.
Tirsdag kl. 19.00-20.30.
Fredag kl. 9.30-11.00.
Lørdag kl. 9.30-11.00.

Book her

Er du ikke allerede medlem, kan du se priser og tilmelde dig her

Foroverboejning

Yin yoga

Yin Yoga er en blid og meditativ yogaform – men det betyder bestemt ikke at det er kedeligt eller uden udfordring. Tværtimod. Yogaformen er udviklet af Paul Grilley og kombinerer visdom fra Taoisme og Traditionel Kinesisk Medicin med den indiske yogafilosofi.

I Yin yoga er det primære fokus på at strække og smidiggøre kroppens fascia/bindevæv og led, hvilket er et fantastisk supplement til andre yogaformer, hvor der primært arbejdes med musklerne. En Yin klasse består primært af passive stillinger som holdes i længere tid, så der er tid til at lade tyngdekraften arbejde og smelte ind i stillingerne og oplevelsen.

Onsdag kl. 19.00-20.30.

Book her

Er du ikke allerede medlem, kan du se priser og tilmelde dig her

Hatha Flow

Hatha Flow

Hatha Flow er en fysisk udfordrende og dynamisk yoga form. Den tager udgangspunkt i traditionelle hatha stillinger og udføres i sammensatte sekvenser med et element af flow og kreativitet. I hatha Flow er der sjældent pause undervejs, og det vedvarende fokus på åndedrættet og bevægelsen mellem stillingerne vil, udover at udfordre dig fysisk også medføre et klart og roligt sind.

Hatha Flow klasserne har skiftende fokus, temaer og sekvenser og er derfor sjældent helt ens, men vil alligevel opleves med en hvis genkendelighed undervejs.

Klasserne undervises i et tempo, som giver plads til et roligt åndedræt samt fornuftigt alignment – og kan også indeholde pranayama/vejrtrækningøvelser samt kortere meditationer.

Torsdag kl. 20.00-21.15.

Book her

Er du ikke allerede medlem, kan du se priser og tilmelde dig her

Yoga mod Stress/Restorativ Yoga

Dette hold er for dig, som trænger til at blive genopladt. Restorativ yoga skaber balance i nervesystemet og virker terapeutisk og healende på krop og sind. De restorative stillinger er derfor et fantastisk redskab mod stress, depression, angst, søvnløshed, forhøjet blodtryk og muskelspændinger.

I de restorative stillinger strækkes kroppen blidt og nænsomt, mens den er støttet op af yogaprops som bolstere, tæpper, straps og klodser for at minimere muskelspændinger og give en følelse af berøring.

Glæd dig til at mærke hvad restorativ yoga gør for din krop og dit nervesystem. Du vil ikke fortryde det. Her får du en velfortjent pause og bliver genopladt uden krav eller hensyn til verden omkring dig.

Klassen afsluttes med en dejlig vitaliserende afspænding.

Tirsdag kl. 9.30-10.45.

Book her

Er du ikke allerede medlem, kan du se priser og tilmelde dig her

Foroverboejning

Mor/baby efterfødselsyoga

Dette hold er for mor og baby fra 4 uger efter fødsel og under barsel til når baby kravler godt. På dette yogahold er der plads til at puste ud, amme, styrke og nære kroppen sammen med baby. Her må baby både være vågen og aktiv, sovende eller ammes.

Vi vil hver gang starte holdet med en lille snak om hvordan barselslivet forløber, og derefter lave både styrkende og nænsomme øvelser med fokus på at komme sig efter fødslen fysisk og i rollen som mor.

Vi vil lave bækkenbundsøvelser, mave stabiliserende øvelser, skuldre/nakke afspænding, vejrtrækningsøvelser og ikke mindst recitere korte mantras for både baby og mor. På forløbet vil du også lære at give en nærende og beroligende babymassage.

Holdet starter onsdag d. 3. april kl. 10.00-11.30

Der er plads til 10 på holdet.

Book her

Er du ikke allerede medlem, kan du se priser og tilmelde dig her