Hold beskrivelser 2018-12-18T10:32:31+00:00

Holdbeskrivelser

Skulderstand

Hatha begynder

Dette hold er for dig, som er ny til yoga og ønsker en grundig introduktion til det ældgamle træningssystem. Du bliver introduceret til de grundlæggende hatha yoga stillinger, lærer hvordan de udføres og hvilke fordele de har – både fysiske og mentale.

Derudover arbejdes der med vejrtrækningen, som er helt afgørende for din yogapraksis og dit generelle velbefindende.

Vi går også i dybden med kontrol af prana (livsenergi) ved hjælp af pranayama, som er yogaens særlige vejrtrækningsøvelser.

Vi laver en dyb og guidet afspænding hver gang og taler generelt om hvad yoga er, så du får en grundlæggende forståelse for yogaens mange aspekter samt hvordan du kan bruge de afstressende og vitaliserende teknikker i din hverdag.

Alle kan være med.

Første klasse er torsdag den 17/1 kl. 18.15-19.45.

Book her

Blid Hatha

Dette hold er for alle og kræver ikke forudgående kendskab til yoga. Alle kan være med, både seniorer, gravide og begyndere. Holdet tager udgangspunkt i de siddende og liggende hatha stillinger og de vitaliserende åndedrætsøvelser, men udelader de mere krævende og dynamiske sekvenser som solhilsner og hovedstand.

Blid hatha er et hold, hvor kroppen arbejdes i gennem i et roligt tempo, og der afsluttes med en dejlig lang afspænding som efterlader dig vitaliseret og genopladt.

Første klasse er mandag den 7/1 kl. 17.30-18.45.

Book her

Hovedstand

Hatha yoga

Hatha Yoga klasserne hos KULA YOGA bygger på Sivananda Vedante filosofien og den klassiske og traditionelle hatha yogadisciplin, som blev videreført af Swami Sivananda (1887-1963) og Swami Vishnu-devananda (1927-1993).

Undervisningen foregår, som den har gjort i århundreder i Himalaya-bjergene omkring Rishikesh, og består af indledende afspænding efterfulgt af åndedrætsøvelser, solhilsner og et mix af udfordrende siddende og stående stillinger. Undervisningen afsluttes altid med en guidet, vitaliserende afspænding.

Der lægges stor vægt på individuelle behov/skader og alle niveauer er velkomne på de ugentlige hold. Er du helt ny til yoga anbefaler vi, at du starter på Hatha begynder eller deltager på en begynder workshop for at få den bedste, grundigste og sikreste start på din personlige yogapraksis.

Book her

Foroverboejning

Yin yoga

Yin Yoga er en blid og meditativ yogaform – men det betyder bestemt ikke at det er kedeligt eller uden udfordring. Tværtimod. Yogaformen er udviklet af Paul Grilley og kombinerer visdom fra Taoisme og Traditionel Kinesisk Medicin med den indiske yogafilosofi.

I Yin yoga er det primære fokus på at strække og smidiggøre kroppens fascia/bindevæv og led, hvilket er et fantastisk supplement til andre yogaformer, hvor der primært arbejdes med musklerne. En Yin klasse består primært af passive stillinger som holdes i længere tid, så der er tid til at lade tyngdekraften arbejde og smelte ind i stillingerne og oplevelsen.

Book her

Down dog

Ashtanga begynder

Skuespiller, forfatter og Journalist Søren Vejby er fra januar ny fast underviser i Kula Yoga. Søren starter et begynderhold til Ashtanga Yoga op torsdag d. 3/1 kl. 20.00. Vi har valgt at starte med et begynderhold, så du har mulighed for at bygge din Ashtanga praksis roligt op fra bunden.

Søren er dedikeret Ahstanga Yogi og har dyrket Ashtanga Yoga i mere end 15 år. Søren underviser den udfordrende og dynamiske Ashtanga Yoga med en uhøjtidelig tilgang til systemet, og han garanterer sved på panden og masser af smil på læben undervejs.

Ashtanga Yoga er den mest fysisk krævende yoga form, af de traditionelle tilgange og giver masser af styrke, fleksibilitet og udholdenhed.

Ashtanga Yoga er en dynamisk yogaform ligesom Vinyasa, men til forskel fra Vinyasa hvor sekvenserne er sammensat forskelligt fra klasse til klasse, så er opbygningen af en Ashtanga klasse altid ens.

Det er derfor altid den samme serie af udfordrende stillinger du kommer igennem og de udføres i samme rækkefølge hver gang.

Efter 8 uger bliver dette hold automatisk lavet om til et fortsætterhold. Vi har valgt at starte med et begynderhold, så der er mulighed for at bygge en solid Ashtanga praksis roligt og korrekt op fra bunden.

Første klasse er torsdag den 3/1-2019 kl. 20.00-21.30.

Book her

Yoga mod Stress/Restorativ Yoga

Dette hold er for dig, som trænger til at blive genopladt. Restorativ yoga skaber balance i nervesystemet og virker terapeutisk og healende på krop og sind. De restorative stillinger er derfor et fantastisk redskab mod stress, depression, angst, søvnløshed, forhøjet blodtryk og muskelspændinger.

I de restorative stillinger strækkes kroppen blidt og nænsomt, mens den er støttet op af yogaprops som bolstere, tæpper, straps og klodser for at minimere muskelspændinger og give en følelse af berøring.

Glæd dig til at mærke hvad restorativ yoga gør for din krop og dit nervesystem. Du vil ikke fortryde det. Her får du en velfortjent pause og bliver genopladt uden krav eller hensyn til verden omkring dig.

Klassen afsluttes med en dejlig vitaliserende afspænding.

Book her